محدودیت نقل و انتقال دانشجویان گروه پزشکی و دامپزشکی دانشگاه آزاد
نوشته شده توسط : sevda

مدیر کل دانشجویی دانشگاه آزاد علیرضا صامت از محدودیت های نقل و انتقال دانشجویان در گروه پزشکی و دامپزشکی بدانشگاه آزاد خبر داد .

مدیر کل دانشجویی دانشگاه آزاد علیرضا صامت از محدودیت های نقل و انتقال دانشجویان در گروه پزشکی و دامپزشکی بدانشگاه آزاد خبر داد .
علیرضا صامت ، مدیر کل دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگوی لایو اینستاگرامی ، به سوالات دانشجویان درباره ساز و کار نقل و انتقال و مهمانی در سامانه منادا؛ بالاخص در شرایط کنونی پاسخ داد .

مدیر کل دانشجویی دانشگاه آزاد درباره ساز و کار نقل و انتقال از طریق سامانه منادا گفت : هر سال در ۲ نوبت ، نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد انجام می شود و همواره سعی ما بر این بوده است که براساس آیین نامه نقل و انتقال، حداکثر تسهیلات را به دانشجویان ارائه کنیم .

 تسهیل در نقل و انتقال دانشجویان در شرایط کرونایی

صامت در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به وضعیت موجود ناشی از شیوع کرونا، تغییری در آیین نامه ایجاد شده است ، اظهار کرد : ما در آیین نامه نقل و انتقال ، یک « الحاقیه موقت » ایجاد کرده ایم که براساس آن ، دانشجویان این امکان را دارند که با بارگذاری مدارک محل سکونت ، درخواست خود را برای مهمانی ارائه دهند در ادامه در صورت موافقت واحد مبدا و واحد مقصد ، بدون محدودیت در واحد و مقطع ، مهمان شوند .

مدیر کل دانشجویی دانشگاه آزاد با رد این شایعه که گفته شده در این شرایط، با همه درخواست ها موافقت می شود ، گفت : براساس آخرین آمار از حدود ۵ هزار نفری که درخواست مهمانی داشتند ، ۳۵ درصد ( ۲۴۵ نفر ) خواستار نقل و انتقال از طریق همین الحاقیه بوده اند .  

 محدودیت در نقل و انتقال ۴ رشته گروه پزشکی

مدیر کل دانشجویی دانشگاه آزاد با بیان اینکه دانشجویان گروه پزشکی نیز می توانند از طریق همین سامانه ، درخواست خود را ثبت کنند ، خاطرنشان کرد : البته در گروه پزشکی ؛ از جمله رشته های دندان پزشکی ، پزشکی ، پرستاری و مامایی محدودیت خاصی در واحد ها داریم . چرا که از ترم ۳ و ۴ به بعد، کارورزی در محیط بیمارستانی شروع می شود و طبیعتا اگر تعداد درخواست ها زیاد شود ، بیمارستان ها جوابگو نخواهند بود . ضمن اینکه کیفیت آموزشی در واحدهای مقصد که با افزایش تعداد دانشجو رو به رو می شوند، کاهش خواهد یافت .

صامت ادامه داد : در این شرایط واحدهای مبدا نیز با مشکل رو به رو خواهند شد ، چرا که مثلا اگر ۲ دانشجو نتوانند واحدی را پاس کنند ، برگزاری مجدد آن برای این تعداد محدود دانشجو، سخت و هزینه بر خواهد بود. به همین علت ، درخواست دانشجویان گروه های پزشکی برای انتقال ، با دقت بررسی و اولویت بندی می شود .

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای بررسی درخواست نقل و انتقالات، مبلغی دریافت می شود ؟ گفت : به ازای بررسی مدارک و پرینت آن ها ۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان از دانشجویان ارشد اخذ می شود . 

 انتقال براساس جدول همترازی و میانگین نمره / محدودیتی در مهمانی نداریم

مدیر کل دانشجویی دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه در بحث مهمانی هیچ محدودیتی نداریم اما در بخش انتقال با محدودیت روبرو هستیم ، گفت : دانشجویان باید با توجه به میانگین رنج نمره آزمون و براساس جدول همترازی ، درخواست انتقال دهند .

صامت افزود : در ترم جدید به غیر از برخی رشته ها و واحدها ، سعی می کنیم بیشترین تسهیلات را برای مهمانی دانشجویان فراهم کنیم . اما مثلا در رشته دامپزشکی که تعداد درخواست ها زیاد است و ظرفیت مبدا و مقصد با مشکل مواجه می شود ، بررسی ها با ملاحظه بیشتری صورت خواهد گرفت .

وی در پاسخ به این سوال که آیا اگر کسی در واحدی مهمان شود ، علاوه بر شهریه ، باید هزینه دیگری نیز پرداخت کند ؟ گفت : در آیین نامه نقل و انتقالات ، ۱۲ بند داریم که در بند یک تا ۱۱، شرایط خاص دانشجویان پیش بینی شده است ؛ مثل بیماری یا ازدواج و دراین شرایط بابت مهمانی هیچ هزینه اضافه تری از دانشجو گرفته نمی شود .

 ۳ نرخ انتقال دانشجویان غیرمشمول در واحد مقصد

مدیر کل دانشجویی دانشگاه آزاد در ادامه تصریح کرد : اما اگر دانشجو شرایط خاصی ندارد و می خواهد در واحد دیگری مهمان شود ، باید هزینه ای به واحد مبدا پرداخت کند. این هزینه برای مقطع کارشناسی ۴۰۰ هزار تومان ، در کارشناسی ارشد ۸۰۰ هزار تومان و برای مقطع دکتری یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است .

صامت در پاسخ به اینکه آیا شرایط کرونایی جزو موارد خاص محسوب نمی شود و دانشجویان باید این هزینه را پرداخت کنند، گفت : بله ، این هزینه از دانشجویان برای مهمانی گرفته می شود. البته تعداد درخواست ها به علت شیوع کرونا ، ۲۴۵ مورد بوده و شرایطشان آنقدر خاص نیست که این هزینه را کم کنیم . با این وجود اما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد .

 رایزنی برای امکان نقل و انتقال برای ورودی های آذر۹۷

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا ورودی های آذر ۹۷ نمی توانند مهمان شوند ، گفت : این دانشجویان با اخذ تعهد مبنی بر اینکه به هیچ عنوان نمی توانند درخواست انتقالی و مهمانی کنند ، در دانشگاه پذیرفته شدند . طبیعتا اگر این شرایط را قبول نمی کردند ، فرد دیگری به جای آن ها می توانست وارد دانشگاه شود . البته تعداد این دانشجویان محدود است ، اما در این رابطه صحبت خواهیم کرد تا با توجه به شرایط کرونایی، اجازه ثبت درخواست به این افراد نیز داده شود . 

مدیر کل دانشجویی دانشگاه آزاد زمان اعلام نتایج درخواست های نقل و انتقال را قبل از شروع ثبت نام نیمسال ( اوایل شهریور ماه ) اعلام کرد و گفت : دانشجویان می توانند تا ۲۵ تیرماه در سامانه منادا ثبت نام کنند .

 امکان انتقال از دانشگاه آزاد به دانشگاه دولتی و بالعکس

صامت در پاسخ به اینکه آیا امکان انتقال از دانشگاه های دولتی به دانشگاه آزاد و بالعکس وجود دارد ؟ گفت : بله ، هر ۲ شکل امکان پذیر است که البته منوط به موافقت دانشگاه مبدا و دانشگاه مقصد است . اگر دانشجوی دولتی بخواهد در دانشگاه آزاد مهمان شود ، باید موافقت محل تحصیل و دانشگاه مقصد را بگیرد و پس از آن پرونده او در کمیسیون بررسی و اگر شرایط را داشته باشد، موافقت خواهد شد . 

وی درباره محدودیت های اعمال شده درخصوص انتقال فرزندان ایثارگران زیر ۲۵ درصد ، گفت : این دسته از دانشجویان ، می توانند همین الان هم درخواست مهمانی و انتقال بدهند ، ولی توجه داشته باشید که  فقط تعداد رشته ها محدود و مهمانی برای گروه پزشکی و دامپزشکی نیز حذف شده است .

مدیر کل دانشجویی دانشگاه آزاد ادامه داد: در مورد نقل و انتقال دانشجویان در گروه پزشکی و دامپزشکی ، با همکاران در معاونت پزشکی صحبت خواهیم کرد . اما مساله موجود، محدودیت پذیرش در واحدها است ؛ هر واحد برای پذیرش سقفی دارد که توسط وزارت بهداشت تعیین می شود . واحدها برای ارائه درس هایشان باید تجهیزات آزمایشگاهی و کلینیکی تامین کنند و نیازمند قرارداد با بیمارستان ها هستند و این قرارداد برحسب تعداد دانشجو منعقد می شود .

منبع : محدودیت نقل و انتقال دانشجویان گروه پزشکی و دامپزشکی دانشگاه آزاد





:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: